لک های صورت

لک های صورت

  • 166
لک های صورت

 

2.درمان لک صورت :

1- نوع سطحی: در این نوع ، رنگدانه ها در قسمت های سطحی پوست افزایش می یابند. این نوع شایع تر است و پاسخ بهتری به درمان نشان می دهد.

2- نوع عمقی: به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود. در این نوع، رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار می گیرند. مقاومت به درمان در این نوع بیشتر است.

 

میزان درمان این لک‌ها با عمق و وسعت آنها ارتباط مستقیم دارد؛ به طوری که ضایعات عمقی‌تر و وسیع‌تر مقاومت بیشتری به انواع درمان‌ها دارند. در مقابل، ملاسما‌های سطحی‌تر که با وسیله تشخیصی ای به نام "لامپ وود" تعیین می‌شوند پاسخ بهتری به درمان‌های مختلف نشان می دهند.

 

اما سوالی که همیشه از سوی بیماران مطرح می‌شود، این است آیا این لک ها به‌ طور کامل قابل علاج و درمان هستند؟

 

در پاسخ باید گفت که اگر عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده را کنترل کنید و در مصرف کرم‌ها و ضد آفتاب به توصیه پزشک متخصص پوست عمل کنید، مطمئنا به میزان قابل توجهی بهبودی حاصل می‌شود.

 

به همین لحاظ در گام ‌اول بررسی سوابق فامیلی، آزمایشات هورمونی، داروهای مصرفی، میزان تماس با نور آفتاب و شرایط محیط شغلی از نظر وجود عوامل تشدیدکننده ملاسما مانند مواد شیمیایی یا نور صفحه کامپیوتر و نور مهتابی به خصوص در طول شب مهم هستند، زیرا با دانستن علل و سپس حذف یا تعدیل آنها می‌توانیم به طور چشمگیری از پیشرفت ملاسما جلوگیری کنیم.

 

پس از یافتن و حذف علل ملاسما، به مرحله دوم یعنی درمان می‌رسیم که درمان ملاسما را می‌توان به ترتیب اولویت به سه گروه تقسیم کرد:

 

1) مصرف کرم‌ها (بیشتر برای پوست‌های خشک و معمولی) و محلول‌های ضدلک (بیشتر برای پوست‌های چرب) که در دو نوع، حاوی مواد هیدروکینون و فاقد هیدروکینون هستند.

 

اگر چه این روش درمانی مطمئن‌تر و با مقبولیت بیشتری است، اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف مداوم کرم‌ها یا محلول‌های حاوی هیدروکینون (بیش از شش ماه متوالی) می‌تواند نتایج معکوسی در روند درمانی داشته باشد.

 

به همین خاطر مصرف داروهای فاقد هیدروکینون از دیگر اولویت‌های درمانی هستند که با تشخیص پزشک متخصص پوست بر اساس شرایط بیمار تجویز می‌شوند.

 

2) در موارد خاص مداخله درمانی با استفاده از پیلینگ و میکرودرم ابریشن

 

3) انجام لیزر که در مواردی مفید خواهد بود.

 

باید تاکید کنیم که روش‌های درمانی دوم و سوم (پیلینگ و لیزر) معجزه نمی کنند و چنین درمان هایی پیشنهاد نخست ما نیست، زیرا با این‌گونه روش‌ها در مواردی نه ‌تنها درمانی ‌صورت نمی گیرد، بلکه موجب تشدید بیماری شده‌ و در شرایطی نیز پس از بهبودی، به علت مواجهه با نور خورشید یا عوامل تشدیدکننده در کمتر از یک ‌سال لک ها عود می کنند و این یعنی اتلاف وقت و هزینه.

 

بنابراین در انتخاب نوع و مدت درمان یا تغییر آن حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

 

مهم ترین نکته ای که بیماران مبتلا به لک صورت باید مد نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خوددرمانی و مراجعه به پزشک متخصص پوست، زیرا این امر باعث می شود تا بیمار به صورت اصولی تحت درمان قرار بگیرد و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی محفوظ بماند.

 

3.خواص آب پیازدر از بین بردن لک صورت:

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داده است که لکه های قهوه ای که بر اثر تابش آفتاب پس از سی سالگی روی پوست پدیدار می شوند، با استفاده از آب پیاز به مرور زمان کم رنگ می شوند و از بین می روند.

تحققیات نشان داده است که عصاره پیاز به دلیل دار بودن اسید های گیاهی می توان روی پوست پلینگ مناسب انجام دهد. یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلولهای مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت و شادابی لایه زاینده پوست را فراهم می آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک ، جوش ، تمیز و با طراوت می باشد که در بررسی ها و تحقیقات به اثبات رسیده است.

برای این امر لازمست افراد حداقل روزی دوبار لکه های قهوه ای را به آب پیاز آغشته کنند.

در صورت لزوم بعد از شستن پوست مقداری کرم گیاهی روی پوست مالیده شود . البته پوستهای چرب معمولا نیاز به کرم ندارند.

محققان عنوان می کنند که آب پیاز به علت داشتن مواد ضد عفونی کننده گوگرددار و اسید های مفید چون اسید سیتریک حتی می تواند به بهترین وجهی جوشهای معمولی و سر سیاه صورت و نواحی بینی را ضد عفونی و سریعه درمان نماید.

همچنین شیره پیاز خام به علت داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین c در طراوت ، تقویت ، رفع وجلوگیری از چین و چروک می تواند نقش پایه ای و اساسی داشته باشد .

جهت تهیه و استفاده از آب پیاز یک عدد پیاز را رنده نمایید و از پارچه تمیز عبور داده و شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست بمالید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه که البته این زمان به مقدار تحمل هر شخص قابل تغییر است.

4. پنج ماسک خانگی برای از بین بردن لک صورت:

ماسک خیار و جعفری بسازید

 

يك خیار له کنید و 5 قاشق غذاخوری از آن را با 5 قاشق غذاخوری جعفری له‌شده مخلوط کنید و 5 قاشق روغن کنجد به آن بیفزایید. این مخلوط را در بطري شیر درداری بریزید و در آن را محکم ببندید و بعد این شیشه را چند روز در محلی تاریک نگهداری کنید و چند روز از آن را روی جوش‌ها بمالید تا 20 دقیقه بماند و سپس بشویید.

 

 

 

هم لایه‌بردار، هم مرطوب‌کننده و هم تونر

 

گوجه‌فرنگی: 2عدد

 

لیموترش: يك عدد

 

آرد جو دوسر

 

جوش‌شیرین: 2 قاشق‌غذاخوری

 

عسل: يك قاشق غذاخوری

 

 

 

آب 2 گوجه‌فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف کنید البته پالپ‌های آن را نگه دارید، بعد آب یک لیموي تازه را هم با آب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. مقداری آردجو دوسر با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند تا ماده لایه‌بردار درست شود، حالا صورت‌تان را با این ماده خمیری بشویید و روی قسمت‌هاي لک یا دانه‌های سرسیاه بیشتر تمرکز کنید، بعد صورت را کامل آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

 

 

 

ماسکی ضدلک بسازید

 

شیرخشک: 2 قاشق غذاخوری

 

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

 

عسل: 4 قاشق غذاخوری

 

 

 

همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا ماده حالت خمیری پیدا کند، آن را به صورت بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند، بعد صورت را بشویید و روی صورت مقداری ماست ساده بمالید، حدود 10 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را بشویید.

 

 

 

ماسک سیب برای از بین بردن لک‌ها

 

سیب: يك عدد

 

شیر: مقداري، لیموترش: 2عدد

 

شکر: 3 قاشق غذاخوری

 

 

 

یک سیب کوچک را با مقدار کمی شیر در مخلوط کن بریزید و بعد به آن آب دو تا لیموترش را اضافه کنید و درنهایت 3 قاشق شکر در آن بریزید. خوب مخلوط کنید سپس مخلوط را کمی بجوشانید، اجازه دهید تا خنک شود و حدود 45 دقیقه روی پوست بگذارید، هفته‌ای سه‌بار این ماسک را استفاده کنید، بهتر است شب‌ها روی صورت بگذارید که دیگر بیرون نروید.

 

 

 

لک‌‌های کوچک را از بین می‌برد

 

لیموترش: يك عدد

 

شیر: 2 قاشق غذاخوری

 

پالپ‌ آلوورا: مقداری

 

 

 

آب لیموترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید و بعد روی مناطق لکه‌دار پوست بمالید. وقتی این ماده روی پوست خشک شد، روی آن پالپ آلوورا بگذارید و بعد روی آن را با چسب یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند.

 

منبع:مجله سیب سبز،برترینها

 

 

 

 



  • تاریخ ارسال : یک شنبه 12 بهمن 1393 ساعت: 4:17
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,,,,,,,

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      پشتيباني آنلاين

      پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين
        آمار

        آمار

          آمار مطالب آمار مطالب
          کل مطالب کل مطالب : 40
          کل نظرات کل نظرات : 1
          آمار کاربران آمار کاربران
          افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
          تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

          آمار بازدیدآمار بازدید
          بازدید امروز بازدید امروز : 3
          بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
          ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
          ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
          آي پي امروز آي پي امروز : 1
          آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
          بازدید هفته بازدید هفته : 3
          بازدید ماه بازدید ماه : 125
          بازدید سال بازدید سال : 322
          بازدید کلی بازدید کلی : 2202

          اطلاعات شما اطلاعات شما
          آی پی آی پی : 3.138.101.95
          مرورگر مرورگر :
          سیستم عامل سیستم عامل :
          تاریخ امروز امروز :
          تبادل لینک هوشمند

          تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

            برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب پزشکی و سلامت و آدرس wikiteb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                تبادل لینکتبادل لینک - سلام دوست عزیز اگر با تبادل لینک موافق هستید وب مارو لینک کنید و از قسمت تبادل لینک اتومات لینک خود را ثبت کنید نیاز به تایید هم ندارد با تشکر - 1394/3/6

                درباره ما

                  ویکی طب
                  به ویکی طب خوش آمدید.

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به ویکی طب بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف